کد لوگوی سه گوش گوشه نما

هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان عج خردگرد
شماره حساب هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان (عج) خردگرد 0109379849005 نزد بانک ملی ایران جهت هرگونه کمک نقدی به هیئت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان عج خردگرد

 این روزها، روزهاى دهه‌ى آخر صفر است؛ روزهاى بعد از اربعین است. اگر نگاهى کنیم به تاریخ صدر اسلام، این روزها روزهاى زینب کبرى (سلام اللَّه علیها) است. آن کارى هم که زینب کبرى (سلام اللَّه علیها) کرد، یک کارِ از همین جنس بود؛ یعنى کارى محضاً براى خداى متعال، در دل خطرها و محنتها و زحمتها؛ یک ابراز وجود معنوى و الهى دین در چهره‌ى مصمم زینب کبرى (سلام اللَّه علیها).

خوب است بدانیم و بفهمیم حروف تاریخ گذشته‌ى بسیار ارجمندى را که تا امروز منشأ برکات فکرى و معرفتى شده است و ان‌شاءاللَّه تا آخر دنیا هم خواهد بود.

 زینب (سلام اللَّه علیها)، هم در حرکت به سمت کربلا، همراه امام حسین؛ هم در حادثه‌ى روز عاشورا، آن سختى‌ها و آن محنتها؛ هم در حادثه‌ى بعد از شهادت حسین‌بن‌على (علیه‌السّلام)، بى‌سرپناهى این مجموعه‌ى به جا مانده‌ى کودک و زن، به عنوان یک ولىّ الهى آنچنان درخشید که نظیر او را نمیشود پیدا کرد؛ در طول تاریخ نمیشود نظیرى براى این پیدا کرد.

 بعد هم در حوادث پى‌درپى، در دوران اسارت زینب، در کوفه، در شام، تا این روزها که روز پایان آن حوادث است و شروع یک سرآغاز دیگرى است براى حرکت اسلامى و پیشرفت تفکر اسلامى و پیش بردن جامعه‌ى اسلامى. براى خاطر همین مجاهدت بزرگ، زینب کبرى (سلام اللَّه علیها) در نزد خداوند متعال یک مقامى یافته است که براى ما قابل توصیف نیست.

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار فرمانده و پرسنل نیروى هوائى ارتش 19/11/1388



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 94/9/16 توسط نوکر اهل بیت

 

محرم آمد و دلها غمین شد

غم و عشق وبلا با هم اجین شد 

حسین آماده بهر جانفشانی است

دوباره فاطمه قلبش حزین شد

فرارسیدن ایام سوگواری مولا حسین ابن علی علیه السلام را به همه عاشقان آن حضرت تسلیت عرض میکنیم.    التماس دعا

هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان عج خردگرد

 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 94/7/22 توسط نوکر اهل بیت
در این مجموعه 30 رینگتون غمگین و مذهبی ویژه ایام عزاداری امام حسین (ع) گردآوری شده است.

در ماه محرم همه اجزای زندگی ما شیعیان از لباس پوشیدن گرفته تا پس زمینه موبایل و موزیکی که گوش می دهیم، حال و هوای عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به خود می گیرد. 

هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان عج خردگرد نیز در این ایام گلچینی از بهترین نوحه، مداحی ها و موزیک های آرام و غمگین را به صورت زنگ موبایل برای شما فراهم کرده است.
به خاطر داشته باشید که پس از دانلود، باید فایل دریافت شده را از حالت فشرده خارج کرده و به حافظه تلفن همراه خود انتقال دهید.




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 94/7/15 توسط نوکر اهل بیت

جانا پر پروانه ما را بپذیر
عشق دل دیوانه ما را بپذیر
یک روز دگر مانده به پیمان غدیر
تبریک صمیمانه ما را بپذیر

 

 

دانلود مولودی و مداحی عید غدیر خم کریمی

 

ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام با برکت عید سعید غدیر خم بزرگترین عید ما شیعیان به تمامی شما کاربران عزیز، مجموعه 10 مولودی ، مداحی ، سرود ،آهنگ ، تواشیح و شعرخوانی گلچین به صورت صوتی از حاج محمود کریمی مداح اهل بیت رو برای شما عزیزان آماده دانلود کردیم. شما هم اکنون می توانید مجموعه مولودی و مداحی عید غدیر را  از اینجا دریافت نمایید.

 

امیدواریم که مورد توجه شما عزیزان قرار بگیره.

فرمت فرمت: wma

دانلود دانلود مداحی و مولودی عید غدیر سال 93 – محمود کریمی + مجید بنی فاطمه

دانلود دانلود مداحی و مولودی عید غدیر سال 92 – محمود کریمی

دانلود  که هست این فراسوی آمال ها (مدیحه سرایی) 9 مگا بایت

دانلود خبری آمد از خدای جلیل (شعرخوانی) 4.9 مگا بایت

دانلود دلها اگر که بال برای تو می زنند (مدیحه سرایی) 12.4 مگا بایت

دانلود ساقی تویی تویی تو دلارا علی علی (سرود) 2.3 مگا بایت

دانلود من جامه ی صبر خویش در عشق تو می درم (سرود) 5.3 مگا بایت

دانلود لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار (سرود) 4.2 مگا بایت

دانلود مولا علی مولا مولا علی مولا (سرود) 5.2 مگا بایت

دانلود شام عید غدیره دلم آروم نمی گیره (سرود) 3.8 مگا بایت

دانلود فلک تو آسمون دست افشونه داره میخونه برا امیر میخونه (سرود) 5.1 مگا بایت

دانلود بروی دست نبی ببین می تابد جمال ماه حیدر (سرود) 1.8 مگا بایت

رمز رمز: www.yasdl.com

منبع منبع: یاس دانلود

 



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 94/7/9 توسط نوکر اهل بیت

   فرمود رسول قادر لم یزلی

 


     در شان وصیّ خویش با صوت جلی


     افضل بُوَد از طاعت کلّ ثقلین


        یک ضربت روز خندق از دست علی



عید غدیر خم، عید ولایت مبارک باد

هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان عج خردگرد

                                                                                                                                                           

 




برچسب‌ها: عید غدیر
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 94/7/9 توسط نوکر اهل بیت

در باب عید غدیرآمده است:

روز عید غدیر عید الله الاکبر و عید آل محمّد(ص) است و در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که از آنجناب پرسیده شد آیا مسلمانان را غیر از جمعه و فطر و قربان عیدی هست؟

فرمودند:آری. عیدی هست که حرمتش از هم? اعیاد بیشتر است.

راوی گفت: کدام عید است؟

حضرت فرمودند: روزی است که پیامبر(ص) امیر المومنین علی(ع) را به جانشینی خود نصب فرمود و اعلام کرد: هر که من مولا و آقای اویم، پس علی مولا و آقا و پیشوای اوست و آن روز هیجدهم ذی الحجه است.

راوی گفت: در آن روز چه کار باید انجام داد:

فرمود: باید روزه بدارید و عبادت کنید و محمد و آل محمد(ص) را یاد کنید و بر ایشان صلوات فرستید. رسول خدا(ص)، علی(ع) را وصیّت کرد که این روز را عید گرداند و هر پیامبری به جانشین خویش وصیّت می کرد این روز را عید گرداند.

و در حدیثی از امام رضا(ع) خطاب به ابن ابی نصر بزنطی آ مده است که فرمود: ای پسر ابی نصر! هر کجا که باشی بکوش روز عید غدیر نزد قبر مطهّر حضرت امیر المومنین حاضر شوی. به درستی که خداوند می آمرزد در این روز از هر مرد و زن مومن گناه شصت سال ایشان را؛ و از آتش دوزخ آزاد می کند دو برابر آنچه که در شبهای قدر و فطر و ماه رمضان آزاد کرده است و پرداخت یک درهم در این روز به برادران مومن برابر با هزار درهم در اوقات دیگر است؛ و در این روز به برادران مومن خود نیکی و احسان کن و هر مرد و زن مومن را شاد گردان. به خدا سوگند اگر مردم فضیلت این روز را چنان که باید بدانند، هر آینه فرشتگان با ایشان هر روز ده مرتبه مصافحه کنند.

 

برای این روز شریف اعمال زیادی وارد شده که ما به اختصار به بعضی از این اعمال اشاره می کنیم. (جهت تفصیل بیشتر به کتاب شریف مفاتیح الجنان مراجعه شود.)

1- روزه.

2- غسل کردن.

3- زیارت حضرت علی(ع) که یکی از آنها زیارت "امین الله" است.

4- خواندن دعای "ندبه".

5- چون مؤمنی را ملاقات کند، این تهنیت را بگوید: «الحمد الله الذی جعلنا من المتمسّکین بولایه امیر المومنین و الائمه المعصومین علیهم السلام

 

و برای این امور فضیلت بسیاری ذکر شده است:

پوشیدن لباسهای نیکو - زینت کردن - استعمال بوی خوش - شادی کردن و شاد نمودن شیعیان امیر المومنین - گذشت از تقصیر شیعیان - برآوردن حاجت آنان - صله رحم - اطعام اهل ایمان - شکر و سپاس به خاطر نعمت بزرگ ولایت و...  

 


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 94/7/9 توسط نوکر اهل بیت

هجدهمین روز از ماه ذیحجه روز عید سعید غدیرخم، بهترین عید مسلمانان نام دارد.

غدیر در زبان عربی به معنی گودال و خم نام محلی نزدیک منطقه جحفه است که در آن روزگار چشمه‌ای روان و درختانی کهنسال داشت.

به دلیل موقعیت سوق الجیشی «غدیر خم» حاجیان شهرها و سرزمین‌های مختلف عربستان پس از انجام مناسک حج و هنگام بازگشت به شهر و دیارشان در این منطقه از هم جدا می‌شدند.

سال دهم هجرت بود و پیامبر(ص) از آخرین سفر حج خود باز می گشت. نیم روز هیجدهم ذیحجه بود که ناگهان پیک وحی بر رسول خدا (ص)  نازل شد و از جانب خدا پیام آورده که: «ای رسول آنچه از جانب پروردگارت بر تو نازل شده به گوش مردم برسان و اگر چنین نکنی رسالت او را ابلاغ نکرده‌ای و خداوند تو را از گزند مردمان حفظ خواهد کرد».

 پیامبر دستور توقف دادند و برفراز منبری از جهاز شتران رفته و روی به مردم فرمود: ای مردم بزودی من از میان شما رخت برمی‌بندم، چه کسی بر مومنین در ارزیابی مصلحت‌ها و شناخت و تصرف در امور سزاوارتراست؛ همه یک سخن می‌گویند خدا و پیامبر داناترند.

رسول گرامی می‌فرماید آیا من به شما از خودتان اولی و سزاوارتر نیستم؟ همگان یک صدا جواب می‌دهند که چرا چنین است. آنگاه فرمود: من دو چیز گرانبها در میان شما می‌گذارم یکی ثقل اکبر که کتاب خداست و دیگری ثقل اصغر که اهل بیت منند. مردم، بر آنان پیشی نگیرید و از آنان عقب نمانید.

آنگاه دست علی (ع) را در دست گرفت و آن قدر بالا برد که همگان او را در کنار رسول خدا دیدند و شناختند. سپس فرمود: خداوند مولای من و من مولای مومنان هستم و بر آنها از خودشان سزاوارترم. ای مردم هر کس که من مولا و رهبر اویم این علی هم مولا و رهبر اوست و این جمله را سه‌بار تکرار کرد و چنین ادامه داد: پروردگارا، دوستان علی را دوست بدار و دشمنان او را خوار. خدایا علی را محور حق قرار ده.

سپس فرمود: لازم است حاضران این خبر را به غایبان برسانند. امروز دینتان را برایتان کامل نمودم و نعمت خود را بر شما به پایان رساندم و اسلام را به عنوان دین برایتان پسندیدم.

بدین‌سان علی (ع) از جانب خداوند برای جانشینی پیامبر (ص) برگزیده شد.



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 94/7/9 توسط نوکر اهل بیت

http://217.218.67.233/photo/20150925/d7af9e80-e216-4c6f-95a0-81927166ffd8.jpg

حادثه تاسف‌بار اخیر در مناسک حج که در اثر آن هزاران حج‌گزار در اثر ازدحام جمعیت جان باخته و یا مصدوم شده‌اند، مراتب تسلیت و ابراز همدردی جهانیان را درپی  داشته است.

سازمان ملل 

دبیر کل سازمان ملل، حادثه مرگبار مکه را تسلیت گفته و ابراز امیدواری کرده است عربستان سعودی فورا به یاری مردم بشتابد.

بان کی‌مون در ابراز تاسف خود از حادثه مرگبار در مناسک حج گفت: «خالصانه ترین مراتب تسلیت خود را درباره صدها نفری که در این حادثه جان باختند اعلام می‌کنم.»

وی افزود: «خالصانه ترین مراتب تسلیت من به دوستان و خانواده این افراد و دولت ها و مردمی است که دچار آسیب شدند.»

وی ابراز امیدواری کرد، عربستان سعودی فورا به یاری مردم بشتابد و مجروحان به سرعت بهبود یابند.

مجمع عمومی سازمان ملل

موگن لیکتوفت، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نیز وقوع این حادثه را در ایام جشن مسلمانان، «غم‌بار» دانسته و گفته است: ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 94/7/5 توسط نوکر اهل بیت

 
وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ وَکَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا

 

   

 
جان باختن مهاجران الی الله در جشن قربانی و تقرب به حضرت رب العالمین در حال طرد شیاطین را به ملت شریف ایران و خانواده های داغدار تسلیت عرض می کنیم و اطمینان داریم پاداش بزرگ الهی در انتظار این ضیوف الرحمان است. برای آسیب دیدگان و همه زائران بیت الله آرزوی سلامت و انجام مقبول اعمال و مناسک داریم. بی شک حاکمان نالایق و بی کفایت عربستان باید پاسخگوی مسئولیت ناشناسی و بی توجهی به امنیت و سلامت زائران حرم الهی باشند.

امت اسلامی در این ایام تاوان سنگین جنگ طلبی، ماجراجویی و زیر پاگذاشتن احکام مسلم اسلامی و پایمال شدن جان و مال مسلمانان بی شمار چه در سرزمین وحی و چه در دیگر اماکن اسلامی توسط حکام ضد اسلام آل سعود را می پردازند.

ملت ایران از همینجا به دولت ظالم واز خدا بی خبر عربستان هشدار می دهد، انتقام الهی نزدیک است و از ملت بزرگ اسلام می خواهد که همه به حبل الهی تمسک کنند و با وحدت و همدلی سایه شوم استکبار، صهیونیزم، حکام خود فروخته و ضد مردمی و جریان های افراطی و ضد اسلامی را کنار زنند.     هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان عج خردگرد



ان شاءالله

از خداوند متعال عزت اسلام و مسلمین و سرافرازی ملت شریف ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه خدمتگزاران نظام اسلامی را خواستاریم.




برچسب‌ها: حادثه منا،سال 1394،بی تدبیری دولت عربستان
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 94/7/2 توسط نوکر اهل بیت

 

در تعالیم دینی چهار روز است که به عنوان عید تعیین گشته است که عبارتند از: عید فطر، عید قربان، عید غدیر و روز جمعه. در این میان عید قربان یکی از اعیاد مهم و بزرگ مسلمین به شمار می رود به نحوی که برخلاف بسیاری از اعیاد، مورد اختلاف نبوده و همه فِرَق مسلمین این روز را عید محسوب می کنند؛ لذا در دعای مخصوص قنوت نماز عید می خوانیم: «اللهم انی اسألک بحق هذا الیوم الذی جعلته للمسلمین عیدا و لمحمد صلی الله علیه و آله ذخرا و شرفا و کرامة و مزیدا...؛ بارالها! به حق این روزی که آن را برای مسلمانان عید و برای محمد صلی الله علیه واله ذخیره و شرافت و کرامت و فضیلت قراردادی...» و بدین گونه عید را فقط مخصوص مؤمنین ندانسته و همه مسلمین را در آن سهیم می دانیم و اعتقاد داریم این گردهمایی عظیم رهیافتی برای رسیدن به اعتصام به حبل الله است که یکی از مهم ترین دستورات اجتماعی اسلام است.

 

فلسفه قربانی کردن در عید قربان

از جمله آموزه های اسلام برای تکامل و رشد انسان ها، ایثار از جان و مال در راه خداوند یگانه می باشد؛ به این معنا که انسان، همه دارایی ها و امکاناتش را امانتی الهی بداند که باید در طریق بندگی هزینه کند. قربانی کردن نیز نمادی از قطع دلبستگی و وابستگی ها و جلوه ای از ایثار مال و جان در راه محبوب واقعی و رضای خداوند متعال می باشد. البته آنچه که از قربانی کردن و رسیدن به مقام قرب الهی به وسیله ذبح گوسفند، لحاظ شده است قطع علقه های روحی و مالی است که باعث تقوای قلب و طهارت نفس می گردد.

خداوند متعال اصل  قربانی کردن را از شعائر الله دانسته و آن را نشانه ی بزرگداشت و سپاس گزاری مؤمنان بر نعمت هدایت معرفی کرده و قربانی کننده را در گروه و خیل محسنین و نیکوکاران داخل کرده است.

در قرآن کریم آمده است: «وقتی شما قربانی می کنید آنچه که متعلق به خدا است، تقوای شماست نه گوشت و پوست قربانی»[1] بنابراین در قربانی کردن هر چند ظاهر کار سر بریدن است؛ اما واقعیت قضیه نهایت تسلیم، سرسپردگی، عشق و علاقه بنده به مولای خود است؛ و در واقع قربانی کردن نمادی از قربانی کردن هواهای نفسانی و ذبح نفس اماره و نوعی جهاد با نفس در جهت زدودن تعلقات و وابستگی های دنیوی و مادی و رهایی از زندان مال پرستی و دنیاطلبی است.

 

تمسک به قربانی برای دفع بلا

در کلام و سیره?ی بزرگان، می?توان نمونه?هایی را یافت که برای دفع بلا به سنّت «قربانی» تمسّک جسته?اند. بنابراین هر چند قربانی روز عید قربان، به صورت ویژه?ای مورد تأکید واقع شده است؛ اما در سیره علما می?بینیم که در سایر ایام نیز این سنّت را اجرا می?کرده?اند.

 

1. در استفتائی از آیت الله العظمی مکارم شیرازی سؤال شده است که: آیا در حال حاضر و یا به طور کلی قربانی کردن احشام برای مواردی همچون خرید خانه، ماشین و ... در دین مبین اسلام توصیه شده است؟ آیا می توان به جای قربانی مبلغ آن را به نیازمندان یا سازمان بهزیستی و ... هدیه نمود؟

ایشان در پاسخ فرموده?اند: «توصیه خاصّی در این زمینه نیست. هدف انجام کار خیر است و قربانی برای خدا و کمک به محرومان و مؤمنان از این طریق ان شاءالله موجب دفع بلا می شود.»[2]

 

2. آیت الله مسعودی می?گوید: «... دو سه مرتبه در همان بحبوحه نهضت 41  یا 42، آقای بهجت(ره) به من فرمودند که شما به آقای خمینی بگویید فردا صبح ساعت فلان دو رأس گوسفند قربانی کند و من می?آمدم به امام (ره) اطلاع می?دادم، ایشان هم بلا فاصله به من می?گفت شما به قصاب بگویید دو رأس گوسفند از طرف ما قربانی کند، بعد پولشان را می?دهیم.

بار دیگر نیز آقای بهجت به من پیغام داد که به امام بگویم: سه رأس گوسفند قربانی کند، آقا هم بلافاصله دستور داد سه رأس قربانی کنند.

این?ها همه مسائلی بود که بین امام و آیت?الله بهجت بود و ما فقط ظواهرش را می?دیدیم و از باطنش اطلاع نداشتیم.»[3]

 

3. شهید صیاد شیرازی، می‌گفت: «آقا (آیت الله بهاءالدینی) در شب‌های عملیات دستور قربانی و صدقات به ما می‌داد و ما می‌دیدیم به واسطه آن صدقات و قربانی چه خطرهای مهمی از کنار گوش ما رد می‌شد که اگر نیم دقیقه پس و پیش می‌شد، به حیات ما خاتمه می‌داد.»[4]

 

4. آقای حسین حیدری کاشانی (از شاگردان آیت الله بهاءالدینی) در کوران جنگ تحمیلی بود. شبی خواب دیدم که بیابان‌های جنوب را آب بسته‌اند و دور آب در محاصره بعثی‌هاست و صیاد تنها ایستاده بود و دشمن در صدد دستگیری ایشان. با وحشت از خواب بیدار شدم. خدمت حضرت آیت الله بهاءالدینی رفتم و خوابم را گفتم و اظهار داشتم: ناراحتم.

ایشان فرمود: «برو یک گوسفند برای سلامتی صیاد قربانی کن.»

رفتم و این کار را کردم. بعد از چند روز آقای صیاد خدمت آقا آمد. ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 94/7/1 توسط نوکر اهل بیت
<      1   2   3   4   5   >>   >


استخاره با قرآن کریم
دریافت کد استخاره آنلاین


ابزار های نایت اسکین

برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


دریافت كد گالری عكس در وب