کد لوگوی سه گوش گوشه نما

فاجعه تاسفبار منا، واکنشهای جهانی را برانگیخت - هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان عج خردگرد
شماره حساب هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان (عج) خردگرد 0109379849005 نزد بانک ملی ایران جهت هرگونه کمک نقدی به هیئت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان عج خردگرد

http://217.218.67.233/photo/20150925/d7af9e80-e216-4c6f-95a0-81927166ffd8.jpg

حادثه تاسف‌بار اخیر در مناسک حج که در اثر آن هزاران حج‌گزار در اثر ازدحام جمعیت جان باخته و یا مصدوم شده‌اند، مراتب تسلیت و ابراز همدردی جهانیان را درپی  داشته است.

سازمان ملل 

دبیر کل سازمان ملل، حادثه مرگبار مکه را تسلیت گفته و ابراز امیدواری کرده است عربستان سعودی فورا به یاری مردم بشتابد.

بان کی‌مون در ابراز تاسف خود از حادثه مرگبار در مناسک حج گفت: «خالصانه ترین مراتب تسلیت خود را درباره صدها نفری که در این حادثه جان باختند اعلام می‌کنم.»

وی افزود: «خالصانه ترین مراتب تسلیت من به دوستان و خانواده این افراد و دولت ها و مردمی است که دچار آسیب شدند.»

وی ابراز امیدواری کرد، عربستان سعودی فورا به یاری مردم بشتابد و مجروحان به سرعت بهبود یابند.

مجمع عمومی سازمان ملل

موگن لیکتوفت، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نیز وقوع این حادثه را در ایام جشن مسلمانان، «غم‌بار» دانسته و گفته است: «من مراتب تسلیت خود را به خانواده‌ها و کشورهایی که در حج دچار حادثه شدند به نماینده عربستان سعودی و دیگر کشورهای آسیب دیده اعلام کرده‌ام.»

رهبر کاتولیک‌های جهان

رهبر کاتولیک‌های جهان در پی کشته شدن زائران خانه خدا در مناسک رمی جمرات در منا، با مسلمانان جهان ابراز همدردی کرد.

پاپ فرانسیس در کلیسای سنت پاتریک نیویورک گفت: «همدردی خود را در رابطه با این اتفاق غم انگیز که برای مردم مسلمان در مکه روی داد، اعلام می‌کنم.»

فرانسه

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، وقوع حادثه مرگبار در مراسم رمی جمرات در منا را به خانواده قربانیان تسلیت گفت و همدردی وهمبستگی مردم فرانسه را با خانواده قربانیان ابراز کرد.

امریکا

وزارت خارجه و شورای امنیت ملی امریکا در بیانیه‎‌های جداگانه ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان حادثه رمی جمرات در مناسک حچ امسال، خود را در سوگواری این حادثه غم‌انگیز شریک دانسته‌‍اند.

«ند پرایس»، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا، جان باختن صدها مسلمان درآیین حج را صمیمانه تسلیت گفت و آن را اندوهبار دانست.

پرایس با اشاره به جان باختگان افزود: « دل‌های ما با آنان و با بیش از دو میلیون نفری است که امسال آیین حج را برگزار می‌کنند ... ما نیز در سوگواری برای زائران مومن شریک هستیم.» 

سخنگوی وزارت خارجه امریکا نیز روز پنج‌شنبه در بیانیه جداگانه ضمن ابراز همدردی عمیق با خانواده‌های قربانیان این حادثه غم انگیز گفت، امریکا در کنار خانواده‌های قربانیان این حادثه خواهد بود.

روسیه

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در پیامی که در اختیار عربستان قرار گرفته است، با خانواده قربانیان فاجعه منا در مراسم حج امسال ابراز همدردی کرد.
 در این پیام آمده است: «رییس جمهوری روسیه ضمن اعلام همدردی با خانواده قربانیان واقعه روز پنجشنبه، آرزومند سلامتی و بهبودی مجروحان است.»

اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا از حادثه منا و کشته شدن زائران  خانه خدا در مشعر المنا ابراز تاسف کرد. «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد: «جشن های عید قربان امسال با وقوع فاجعه در منا در مکه مکرمه همراه شد و بر این اساس اتحادیه اروپا مراتب تاسف و اندوه خود را از این حادثه اعلام می‌کند و به خانواده های قربانیان تسلیت می گوید.» 

انگلیس

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، روز پنج شنبه (2 مهر) در پیامی در صفحه توییتر خود با حادثه‌دیدگان و بستگان قربانیان حادثه منا در مراسم حج ابراز همدردی کرد و گفت: « فکر و دعای من با خانواده‌های قربانیانی است که در حادثه ازدحام جمعیت در سرزمین منا در نزدیکی مکه کشته شده‌اند.» 

شورای بین المللی حمایت از دادرسی عادلانه و حقوق بشر

شورای بین المللی حمایت از دادرسی عادلانه و حقوق بشر در ژنو در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با خانواده جان باختگان حادثه مرگبار منا، از جامعه بین المللی خواسته است با تشکیل فوری کمیته تحقیق بین المللی ابعاد و دلایل این فاجعه هولناک و دیگر حوادثی را که طی سال‌های گذشته در همین حوزه رخ داده است، بررسی کنند. در این بیانیه همچنین آمده است: « لازم است جامعه بین المللی و انسانی با اتخاذ مواضع رسمی و فوری از جان هزاران انسان محافظت و از تکرار چنین حوادث هولناکی آن هم در زمان برگزاری کنگره حج جلوگیری کند.» 

نخست وزیر سابق عراق?

نخست وزیر سابق عراق این گونه حوادث در موسم حج را نشانه بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آل سعود دانسته است. نوری المالکی تصریح کرد: « تکرار چنین حوادثی درموسم حج و جان باختن تعداد زیادی از حجاج بهترین دلیل بی کفایتی و بی لیاقتی آل سعود است.» وی همچنین بر لزوم واگذاری امور حج به سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد و تحقیق فوری درباره فاجعه منا و مجازات مسوولان این فاجعه را خواستار شد.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 94/7/5 توسط نوکر اهل بیت


استخاره با قرآن کریم
دریافت کد استخاره آنلاین


ابزار های نایت اسکین

برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


دریافت كد گالری عكس در وب