کد لوگوی سه گوش گوشه نما

آخرالزمان - هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان عج خردگرد
شماره حساب هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان (عج) خردگرد 0109379849005 نزد بانک ملی ایران جهت هرگونه کمک نقدی به هیئت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان عج خردگرد

 

 

طی بررسی آیات و روایات مربوط به آخرالزمان و ظهور، به وقایعی برمی‌خوریم که در نشئه دنیا رایج نیست، یعنی اینکه بوسیله قوانین حاکم در نشئه فعلی، بروز چنین اتفاقاتی عادی و ممکن نیست. این موضوع این سؤال را بر می‌انگیزد که آیا در زمان ظهور، نشئه اول تمام و نشئه‌ای دیگر برپا می‌گردد؟ در جواب این پرسش برخی معتقدند وقایع عجیب و غیرعادی که در اینگونه روایات مطرح شده همگی در چارچوب قوانین فعلی مادی امکان وقوع دارند اما توسط فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ای که در آینده ابداع خواهد شد. لذا اینگونه افراد دوران حکومت حقه در زمان ظهور را ادامه نشئه فعلی می‌دانند. اگر چنین جوابی صحیح و منطبق بر واقعیت باشد می‌توان همین موضوع را برای قیامت قائل شد و مطرح نمود که تمام اتفاقات غیر عادی که در قیامت رخ می‌دهد توسط فناوری فوق مدرنی است که در آینده اختراع خواهد شد، و سپس این استدلال را دائما تکرار کرد و تا درجه انتهایی بهشت همه چیز را تکنولوژیک تصور نمود! اما چنین فرضیه‌ای توسط هیچکس مطرح نمی‌شود و غالبا قیامت نشئه‌ای جدید قلمداد می‌گردد.

مقدمه

‹‹آخرالزمان›› یا پایان دوران همانگونه که از نام آن برمی‌آید به انتهای یک دوره اطلاق می‌شود و مقطعی از زمان است که در آن تغییر از یک دوره به دوره‌ای جدید رخ می‌دهد. از آنجا که اکنون دوره دنیا برپاست آخرالزمان به انتهای دوره دنیا مربوط می‌شود.

آخرالزمان از دیدگاه ادیان به دورانی گفته می‌شود که وقایعی عظیم و عجیب در آن رخ می‌دهد و حاکی از انتهای زندگی به شیوه فعلی بر روی زمین است. انتظار می‌رود با سپری شدن آخرالزمان دوره جدیدی فرا برسد که بسیار با وضعیت پیشین آن متفاوت باشد. همچنین در این زمان است که ادیان الهی به ظهور مردی بشارت داده اند که ظلم و جور را از زمین بر می‌چیند و آن را پر از عدل و داد می‌سازد? نمونه چنین بشارت هایی در کتب آسمانی آمده است.

چکیده :

در این تحقیق به بیان علائم آخرالزمان و نشانه های زمانی آخرالزمان و اوصاف مردم آخرالزمان و علائم ظهور که به دو دسته حتمی و غیر حتمی تقسیم می شوند با بهره گیری از احادیث و روایات گرد آوری کردیم و در آخر به وظائف شیعه در آخرالزمان پرداختیم .

معنای کلمه ی آخر الزمان :

معنی کلم? آخر الزمان از معانی نسبی به شمار می رود،مثلا : زمان فعلی را که مدت یکهزار وچهارصد و اندی سال از هجرت پیامبر اکرم(ص)می گذرد نسبت به آن زمانی که آن حضرت مبعوث به رسالت و پیغمبری شده می توان گفت: آخر الزمان است و مدت پانصد یا هزار یا دو هزار سال آینده را نسبت به زمان فعلی ما می توان گفت: آخر الزمان است و…

بنابراین،آخر الزمان یک زمان معلوم و محدودی نیست تا بتوان گفت: فلان زمان آخر الزمان است؟همانطور که نمی توان زمان و موقع ظهور حضرت مهدی(عج) را تعیین نمود همانطور هم نمی توان آخر الزمان را محدود و معلوم کرد.البته از یک طریق می توان تا اندازه ای معنی کلم? آخر الزمان را دریافت و آن این است: وقتی اکثر علاماتی که پیامبر اسلام(ص)و آل اطهر آن حضرت خیر داده اند عملی شوند. می توان به آن زمان آخرالزمان گفت و در انتظار ظهور مهدی ( عج ) بود . و لذا بر منتظرین ظهور لازم است که با نگاهی به روایات معصومین (علیهم السلام ) با این علامات آشنا شوند تا هم با شرایط زمانی و مکانی و هم به وظایف خود در این زمینه آشنا گردند. (1)

علائم آخرالزمان :

در روایات اسلامی برای دوره ی آخر الزمان علایم و نشانه هایی ذکر شده که با تحقق این علایم و نشانه ها ، پی می بریم که هم اکنون در دوره ی آخر الزمان قرار داریم . اینک به برخی از این علایم و نشانه ها اشاره می کنیم :

1- گسترش ترس و ناامنی

امام باقر علیه السلام می فرماید : « لایقوم القائم إلا علی خوف شدید ….» ؛(2) « حضرت قائم علیه السلام قیام نمی کند مگر در دورانی پر از بیم و هراس .» و نیز فرمود : « مهدی علیه السلام هنگامی قیام می کند که زمام کارهای جامعه در دست ستمکاران باشد . »(3)

2- تهی شدن مساجد از هدایت

پیامبر صلی الله علیه و آله درباره ی وضعیت مساجد در آخر الزمان میفرماید : « مساجدهم عامره و هی خراب من الهوی »(4) ؛ « مسجدهای آن زمان و آباد و زیباست . ولی از هدایت و ارشاد و در آن خبری نیست . »

3- سردی عواطف انسانی

رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در این باره می فرماید « فلا الکبیر یرحم الصغیر و لا القوی یرحم الضعیف ، و حینئذ یأذن الله له بالخروج »(5) ؛ « در آن روزگار ، بزرگترها و به زیر دستان و کوچکترها ترحم نمی کنند و قوی بر ضعیف ترحم نمی نمایند. در آن هنگام خداوند به او [ مهدی علیه السلام ] اذن قیام و ظهور می دهد . »

4- گسترش فساد اخلاقی

رسول خدا صلی الله علیه وآله می فرمایند : « قیامت بر پا نمی شود تا آن که زنی را در روز روشن و به طور آشکار گرفته ، در وسط راه به او تعدی می کنند و هیچ کس این کار را نکوهش نمی کند ».

محمد بن مسلم می گوید : به امام باقر علیه السلام عرض کردم : ای فرزند رسول خدا ! قائم شما چه وقت ظهور خواهد کرد ؟

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ جمعه 93/6/7 توسط علیرضا رازقی

 


ixj6_نشانه_های_حتمی_یأتی_زمان،_سیأتی_زمان.jpg

به گزارش وب سایت محبان مهدی (عج)یأتى زمان، سیأتى زمان.عنوانى معروف در کتب حدیث است که روایات بسیارى تحت این عنوان مبنى بر پیشگوئى از وقایع و حوادث و یا ملاحم و فتن ذکر شده است. اینک شمارى از آن ها را می آوریم.

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:زمانى بیاید که چهره هاى مردم چهره آدمیان و دلهاشان دلهاى شیاطین باشد، به سان گرگ درنده خونخوار باشند، از منکرات اجتناب نکنند. اگر در جمع آن ها باشى بد نامت کنند و چون با آن ها سخن گویى به تو دروغ گویند و چون از آن ها جدا شوى غیبتت کنند. سنت در میان آن ها بدعت و بدعت به نزدشان سنت بود، محترمتان نزد آن ها موهون، و موهونان محترم باشند. مؤمن نزد آن ها خوار و فاسق ارجمند بود.کودکانشان گستاخ و بى ادب و زنانشان بى شرم و پیرانشان امر به معروف و نهى از منکر نکنند. پناه بردن به آن ها خوارى و اعتماد به آن ها ذلت و درخواست مال از آن ها بیچارگى و ننگ باشد. در آن هنگام خداوند باران به موقع به آن ها نبارد و در غیر موسم خود ببارد و بدانشان را بر آنان چیره سازد که به بدترین وجهى آن ها را آزار دهند، پسرانشان را بکشند و زنانشان را زنده دارند، در آن حال هر چه نیکان دعا کنند به اجابت نرسد.



زمانى بر مردم بیاید که شکمهاشان خدایشان بود هر چه خواهد از حلال وحرام به آن بدهند و زنانشان قبله شان باشد که تمام توجه شان به آن ها بود( و پولشان دینشان )که آن را در حد پرستش دوست دارند و شرف وعزت خویش را در تجملات و امتعه دنیا دانند، از ایمان جز نامى و از اسلام جز آثارى و از قرآن جز درسى بیش نماند. مساجدشان از حیث ساختمان آباد و دلهاشان از هدایت تهى و ویران، علماشان بدترین خلق خدا در روى زمین باشند.در آن هنگام خداوند آن ها را به سه بلیه دچار سازد: جور سلطان و خشکسالى و ظلم و ستم حکام و زمامداران.اصحاب از سخنان حضرت به شگفت آمده عرض کردند: مگر آن ها بت مى پرستند فرمود: آرى،پول نزد آن ها چون بت مورد پرستش باشد.

زمانى بیاید که دیندارى به نگهدارى آتش در کف دست بماند. زمانى بر امتم بیاید که زمامدارانشان به شیوه جباران و ستمگران عمل کنند و علما طمعکار و کم پرهیز، و پارسایان متظاهر، و بازرگانان رباخوار و فریبکار، و زنان خود را براى نامحرمان بیارایند. در آن هنگام اشرار بر آن ها چیره گردند و هر چه دعا کنند به اجابت نرسد .

زمانى بر مردم بیاید که اخلاق انسانى از آنان رخت بربندد چنانکه اگر نام یکى را بشنوى، به از آن بود که وى را ببینى و یا او را ببینى به از آن باشد که او را بیازمایى و چون او را بیازمایى حالاتى زشت و ناروا در او مشاهده کنى.دینشان پول، و هم و غمشان شکم و قبله شان زنانشان باشد. براى رسیدن به گرده نانى کرنش کنند و براى درهمى به خاک افتند. پریشان و سرگردان باشند، نه خود را در پناه اسلام دانند و نه به کیش نصارى زندگى کنند.

 امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود:زمانى بر مردم فرا رسد که مقرب نباشد جز سخن چین، و جالب شمرده نشود جز فاجر، و تحقیر نگردد جز افراد با انصاف. در آن زمان دستگیرى مستمندان زیان به شمار آید، و صله رحم لطف و بزرگوارى محسوب شود، و عیادت بیمار، وسیله برترى جویى بر مردم باشد.در آن زمان حکومت به مشورت با زنان و فرمانروایى کودکان و تدبیر خواجه سرایان برگزار شود. 

 



نوشته شده در تاریخ جمعه 93/6/7 توسط علیرضا رازقی

یکى از علائم آخر الزمان این است که مردم از دین خارج مى شوند. روزى امام حسین (ع) نزد امیر مؤمنان (ع) آمد. گروهى در گرداگرد حضرت (ع) نشسته بودند.ایشان به آنان فرمود:حسین پیشواى شماست رسول خدا او را سید و سرور نامیده است.از نسل او مردى ظهور خواهد کرد که در اخلاق وچهره، شبیه من است. او دنیا را پر از عدل وداد مى کند، چنان که پر از ستم و جور شده است . سؤال شد: این قیام در چه زمانى خواهد بود؟ فرمود: افسوس هنگامى که از دین خارج شوید(1) همچنین پیامبر گرامى اسلامى درباره اهمیت دین دارى در آخر الزمان فرموده است:... گروهى دین خود را به بهاى ناچیز و متاع اندک مى فروشند. کسى که در آن روز به دین خود چنگ زده و پاى بند است، همانندکسى است که گلوله اى از آتش را در دست گرفته یا بوته اى از خار را در دست مى فشرد(2)

 



نوشته شده در تاریخ جمعه 93/6/7 توسط علیرضا رازقی


استخاره با قرآن کریم
دریافت کد استخاره آنلاین


ابزار های نایت اسکین

برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


دریافت كد گالری عكس در وب