کد لوگوی سه گوش گوشه نما

روشهایی جالب برای جلوگیری از تعریق زیاد - هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان عج خردگرد
شماره حساب هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان (عج) خردگرد 0109379849005 نزد بانک ملی ایران جهت هرگونه کمک نقدی به هیئت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان عج خردگرد

تعریق بیش از حد یک مشکل مشترک است که توسط بسیاری از مردم تجربه شده است و معمولا آن به خجالت اجتماعی و حرفه ای منجر می شود. تعریق یک عمل طبیعی است وبرای حفظ دمای ایده آل بدن لازم است. با این حال ، اگر تعریق بیش از سطح طبیعی آن باشد نتیجه آن مشکلات دیگربدن از جمله رطوبت و بو خواهد بود. بنابراین شما باید بدانید که چگونه برای جلوگیری از عرق کردن اقدام کنید قبل از اینکه آن شما را به سایر عوارض جدی جسمی مبتلا کند. تعریق زمانی تبدیل به یک مسئله می شود که منجربه لکه مرطوب بر روی لباس و تولید بوی بد بدن شود. اینها ممکن است در زیر بغل، پاها و کف دستها، پشت و همچنین در صورت رخ دهد.

 
 
بعضی از شایع ترین علل عبارتند از :
برخی از بیماریها مانند کم کاری تیروئید، بلوغ ، چاقی ، یائسگی، فعالیت های مربوط به اعمال زور، استرس، تنش ، اضطراب و همچنین عوامل ژنتیکی. درمانها ی طبیعی زیادی وجود دارند. این روش ها معمولا در عرق زیر بغل، تعریق صورت، عرق کردن سر و کف دست و پا عملی است. به عنوان مثال، ضد عرق حاوی کلرید آلومینیوم را می توان برای جلوگیری از تعریق بیش از حد زیر بغل استفاده کرد. دئودورانتها برای از بین بردن بوی نا مطبوع استفاده میشوند اما در جلوگیری از عرق کردن کمکی نمی کنند. با این حال ، ضد عرق ممکن است در برخی افراد عمل کند در حالی که از عرق کردن دیگران جلوگیری نکند .
 
 
جایگزین دیگری که در جلوگیری از تعریق وجود دارد استفاده از تالک و یا پودر زاج سفید است. این پودر بعد از دوش گرفتن باید زیر بغل پاشیده شود. بهتر است از لباسهای سبک استفاده شود تا گرما ی بدن را دفع کند. پنبه احتمالا مواد ایده آل برای کسانی است که تجربه تعریق بیش از حد دارند. مواد مصنوعی باعث عرق کردن بیش از حد می شوند چون راه فرارحرارت بدن را محدود می کنند. بیش از همه، مصلحت در اجتناب از پوشیدن لباس های تنگی است که زیر بغل را لمس می کند. روش دیگربرای جلوگیری از عرق کردن ،مالیدن یک تکه سیب زمینی زیر بازوهاست . مطمئن شوید که این روند را با دئودورانت و عطر برای جلوگیری از بوی بد مانند بوی سیب زمینی دنبال می کنید. گزینه دیگر برای جلوگیری از تعریق و ترشح بوی نا مطبوع، ترکردن زیر بغل با سرکه است.
 
 
برای جلوگیری ازعرق کردن زیاد صورت می توان از لوسیون ها و مرطوب کننده هایی که اساس خاک رس دارند استفاده کرد. استفاده از آب آلو ورا بر روی صورت و شستشوی آن با آب تمیز دو بار در روز نیزدر جلوگیری از عرق کردن کمک می کند. شما همچنین می توانیدعرق بیش از حد صورت را با دستمال گردن ، دستمال کاغذی یا دستمال مرطوب خیس کنید. همچنین می توان از پودر تالک برای جلوگیری از عرق کردن صورت استفاده کرد . با این حال، در صورتی که تعریق صورت درنتیجه عوامل ژنتیکی باشد، برای درمان آن دارو نیاز است.
 
 

برخی از روش ها برای جلوگیری از عرق کردن کف دست و پا شامل :

پاشیدن پودر تالک روی پا قبل از پوشیدن کفش ، شستشوی پاها با صابون ضد باکتری، پوشیدن جوراب های تمیزوروشن که به تهویه هواو نور کمک می کند، استفاده از پودرهای دارویی پا و پا اسپری و پوشیدن متناوب کفش بسته و کفش باز که اجازه می دهد تا پاهایتان تنفس کنند. برای جلوگیری از عرق کردن کف دست پاشیدن آرد ذرت یا پودر تالک در کف دست و نیز در بین انگشتان توصیه می شود.
 


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 94/3/20 توسط نوکر اهل بیت


استخاره با قرآن کریم
دریافت کد استخاره آنلاین


ابزار های نایت اسکین

برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


دریافت كد گالری عكس در وب