کد لوگوی سه گوش گوشه نما

فنون امتحان دادن - هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان عج خردگرد
شماره حساب هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان (عج) خردگرد 0109379849005 نزد بانک ملی ایران جهت هرگونه کمک نقدی به هیئت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان عج خردگرد

 

مواردی که باید قبل از امتحان دادن مد نظر داشت

1- از معلم خود بپرسید چه انتظاری از شما دارند و شما باید روی چه مواردی بیشتری کار کنید و امتحانات چگونه است .

 

2- هر چه زودتر برای مرور مطالب درسی برنامه ریزی کنید (اختصاص چند جلسه کوتاه برای مرور مطالب ، از یک جلسه طولانی مؤثر تر خواهد بود).

 

3- هر بار که امتحان در پیش است قواعد حفظ سلامتی و بهداشت تن را شدیدا مراعات کنید از خوردن غذا صرف نظر نکنید. روز قبل از امتحان باید از غذاهای پر کالری استفاده کرد که حجم کمی هم داشته باشند.

 

4- مرور مطالب به معنای دوباره خوانی و یا حفظ کردن مطالب و فرمول ها در آخرین دقایق نیست،  بلکه اگر قبلا به خوبی درس خوانده باشید ،برای مرور کافی است که به یادداشت ها نگاهی انداخته و زیر مطالب مهم را خط بکشید و یا آنها را از ذهن بگذرانید.

 

5- اوراق امتحانی گذشته خود (نوبت اول –مستمر دوم و غیره)  را به دقت خوانده و مرور کنید تا اشتباهاتی که در آنها داشته اید دوباره تکرار نکنید.

 

6-  شب امتحان حداقل 8-7ساعت خواب آرام داشته باشید، لازم است چندساعت قبل ازامتحان مطالعه قطع شودتاذهن شما استراحت کند.

 

7- حتما در جلسات آخر درس،  پیش از امتحان در کلاس شرکت کنید  ، اغلب معلمان مطالب امتحان را در جلسات  آخر مرور می کنند  و درباره امتحانات توضیح می دهند.

 

8- بیشتر وقت خود را صرف سازمان دادن و از نو بیان کردن اندیشه ها بکنید. مطالب را به زبان خود بیان کنید. اگر این کار را پیش از امتحان نمی توانید انجام دهید، احتمالاً به هنگام امتحان هم قادر به انجام آن نخواهید بود.

 

9- بعد از اینکه تمامی مطالب را مرور کردید ، شب قبل از امتحان به مرور خیلی کوتاه و سریع تمام مطالب بپردازید و سپس با آسودگی خیال و اطمینان خاطر بخوابید .

 

10- از اضطراب های متفرقه بکاهید ،  مثلا اگر امتحان قبلی رضایت بخش نبوده است به آن نیندیشید و تحلیل امتحان قبلی را به فرصت مناسب خودش موکول نمایید.   

 

11- موقع مطالعه حتما لباس راحت بپوشید.

 

12- بکوشید تا آرامش خود را حفظ کنید. هیجان و اضطراب مانع تمرکز حواس است.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 94/3/20 توسط نوکر اهل بیت


استخاره با قرآن کریم
دریافت کد استخاره آنلاین


ابزار های نایت اسکین

برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


دریافت كد گالری عكس در وب