کد لوگوی سه گوش گوشه نما

امام زمان (عج) - هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان عج خردگرد
شماره حساب هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان (عج) خردگرد 0109379849005 نزد بانک ملی ایران جهت هرگونه کمک نقدی به هیئت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هیئت مذهبی جوانان صاحب الزمان عج خردگرد

 

اعتـقـاد به موعود، در همه ادیان مطرح بوده و عقیده مشترک همه آنها به شمار مى آید؛ و هر دین و مکتبى به تناسب فرهنگ دینى و ملى خود از موعود آخرین به نامى یاد کرده است .

بـر ایـن اساس ، در آیین بودایى او را ((بوداى پنجم )) و در آیین هندو، او را ((آواتارا دهم )) گویند. در آیین زرتشت نیز از آمدن منجى و موعود آخرین خبر داده شده و او ا ((سوشیانت )) یا ((سوشیانس )) مى نامند.

کـتـب دیـنى یهود نیز ظهور رهبرى بزرگ به نام ((ماشیح )) یا ((مسیح )) در آخرالزمان را نـوید داده اند. آیین مسیحیت نیز آمدن دوباره حضرت عیساى مسیح به دنیا و برپایى حکومت جهانى به دست او را خبر داده است .

امـا انـدیـشـه مـهـدویت و ظهور موعود جهانى در آیین آسمانى اسلام ، جایگاه و جلوه بیشترى دارد و بـا وجـود دلایـل معتبر از آیات و روایت متواتر و قطعى ، همه مذاهب اسلامى بر ظهور ((مهدى موعود)) از نسل فاطمه زهرا(س ) اتفاق نظر دارند. در این میان ، مهدى موعود در مذهب شـیـعـه ، هـم بـه دلیـل جـایـگـاه اعـتـقـادى آن و هـم بـه دلیل دارا بودن شناسنامه روشن و پرداختن به جزئیات زندگى و چگونگى ظهورش ، از اهمیت ، قطعیت و شفافیت بیشترى برخوردار است .

در ایـن مـقـاله ، بـر آنـیـم تـا مسئله ((موعود)) را در ادیان مختلف مورد بررسى قرار دهیم و چـهـره روشـنـى از آن ارائه کـنیم و وزن هر یک از ادیان و مکاتب را نیز در پرتو آن آشکار سازیم . بقیه متن در ادامه مطلب 

نوشته شده در تاریخ شنبه 93/10/6 توسط علیرضا رازقی

 

روی تو را ز چشمه نور آفریده اند / لعل تو از شراب طهور آفریده اند

خورشید هم به روشنی طلعت تو نیست / آیینه تو را ز بلور آفریده اند

پنهان مکن جمال خود از عاشقان خویش /خورشید را برای ظهور آفریده اند . . .



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/9/2 توسط علیرضا رازقی



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92/5/23 توسط نوکر اهل بیت


استخاره با قرآن کریم
دریافت کد استخاره آنلاین


ابزار های نایت اسکین

برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


دریافت كد گالری عكس در وب